top of page
Search

סיוע מזון לרמדאן

Food Aid for Ramadan graphic


במהלך חודש מרץ, משפחות רבות ברחבי העולם יציינו את חג הרמדאן. עבור הקהילות הפלסטיניות בגדה המערבית, ובאופן ספציפי באיזור C, החודש הקדוש הזה צפוי להיות קשה במיוחד.


תחת כסות המלחמה הנוכחית, המצב בקהילות אלו חמור מאוד. הטרור היהודי מגיע לשיא של כל הזמנים, מחוזק על-ידי מליציות חמושות הנתמכות על-ידי הממשלה. דברים אלו גרמו לקהילות רבות לברוח, ויצרו עקירה, אבדן רכוש, וניתוק גישה מאדמות וממקורות מים. מלבד העוול היסודי שיש בכך, כל זה משפיע ישירות על יכולתן של קהילות הרועים והקהילות החקלאיות לשמור על מקורות פרנסתן, ולצד הירידה בחלוקת היתרי העבודה בישראל, אלו מייצרים משבר כלכלי חסר תקדים.


ככל שתקופת הרמדאן הקדושה מתקרבת, הקהילות מתמודדות עם מצוקות ייחודיות. עם המחסור במזון ועליית המחירים, המרכיבים המסורתיים של סעודות האיפטאר יקרים במיוחד. בזמנים מאתגרים אלה, שמירה על מסורת ההתכנסות של בני משפחה ושכנים לציון הרמדאן באופן מכבד ובשפע היא חיונית.


תקוותנו היא לאפשר חבילות מזון מיוחדות לחג עבור כ-500 משפחות ברחבי הגדה על ידי גיוס של 155,000 ₪.


חלק מהערכים העומדים בבסיס הרמדאן הם אמפתיה ונדיבות, התרומה למטרה זו, לפי האמצעים והיכולת, היא הזדמנות לעסוק בערכים אלו בעצמנו, באופן משמעותי וישיר. 


בתקופה שבה נדמה שכל כך הרבה כוחות עובדים שעות נוספות כדי לשרוף את כל הגשרים המובילים לעתיד משותף וצודק, סולידריות היא התקווה העיקשת שעלינו לאחוז בה כדי להעביר אותנו דרך הזמנים האלו, ולקראת עתיד טוב יותר.


100% מהתרומות ישמשו לסיוע הומניטרי.



 

קול רבני לזכויות אדם

תרבות של סולידריות

תורת צדק

חברות ממחסום ווטש

מסתכלים לכיבוש בעיניים

כאן זה לא אולפן

לוחמים לשלום

פסיכואקטיב

פעילי הבקעה

ידידי הג'הלין

זזים

עמותת שיטה וחוכמה

מרכז רוחני ערבה

מן-אלבחר

אחוות עמים


4 views0 comments
bottom of page