top of page
Search

סולידריות ותקווה בזמן המלחמה: מכתב מנע'ם לקהילת כזל"א

A flower

קהילה יקרה,


בתוך הכאוס ואי-הוודאות שמביאה איתה המלחמה, האחדות והחוויות המשותפות שלנו בכאן זה לא אולפן מהווים עבורי מגדלור של תקווה ועוצמה. כחברה פלסטינית בקהילה המגוונת שלנו, הייתי צריכה לפלס את דרכי בתוך האתגרים העמוקים שהציבה המלחמה המתמשכת. כמו רבים אחרים, גם אני התמודדתי עם פחד ואי-וודאות, ולעתים אפילו התקשיתי לצאת מהבית, מתוך חשש אמיתי מפני אלימות ואפליה.


יחד עם זאת, בתוך הסערה, דרך ההוראה והלמידה, הצלחתי למצוא תחושה עמוקה של העצמה. לאחר 26 ימים של בידוד, החזרה לכיתה הייתה המפלט שלי. מצאתי נחמה בסולידריות של התלמידות והקולגות שלי, והבנתי שאני לא לבד במאבקים שלי. ההוראה הפכה עבורי לאור בקצה המנהרה ותזכורת לכך שיחד, אנו יכולים ויכולות להתגבר על המחסומים ועל הכוחות שמנסים להפריד בינינו.


אני משתפת אתכן במסע האישי הזה עם תחושה של חשש מהול בתקווה. לא היה קל עבורי לפתוח ולחשוף בפניכן את הרגעים הפגיעים האלו, אבל אני מאמינה בכוח הטרנספורמטיבי של סטוריטלינג והקשרים שהוא מטפח. בעולם שבו פוליטיקאים שואפים לעשות לנו דה-הומניזציה, לשפה יש את היכולת המדהימה להאניש ולחבר בינינו ברמה ההומנית והבסיסית ביותר, מעבר לכל פוליטיקה או קונפליקט.


הקורסים של כאן זה לא אולפן מציעים יותר מרכישת שפה; הם מספקים מרחב לדיאלוג, הבנה ובנייה של חוסן. על ידי למידה משותפת, אנחנו לא רק מחזקות את היכולות הלשוניות שלנו, אלא גם מפתחות תחושת שייכות ותמיכה הדדית.

אם אתן מאמינות ומאמינים, כמוני, בחשיבות השמירה על האנושיות והאחדות שלנו אל מול הקשיים, אני ממליצה לכן להצטרף אלינו למסע של צמיחה וסולידריות. ההשתתפות שלכן בקורסים ובקהילה שלנו לא רק תעשיר את חייכן, אלא גם תעזור לשמר את כזל״א כמשאב קהילתי חיוני.


בברכת סולידריות ותקווה לימים צודקים יותר,


נע'ם


 

נע'ם היא המנהלת הפדגוגית שלנו ומורה לערבית בכאן זה לא אולפן.


18 views0 comments
bottom of page